neděle 29. dubna 2012

Fitko, jít to zkusit nebo ne?

Je známo, že pohyb je nejlepší pomocník při udržování postavy, dobrého pocitu a kvalitního zdraví. Zjednodušeně se jedná o obrovskou (ne vždy, existují i menší) místnost, kde najdete všechny druhy strojů, přes vibrační plošiny, VacuShape, běžící pásy a tak dále.

Jenže nejtěžší není vydržet cvičit a neumřít po 5 minutách, ale překonat strach z něčeho nového (pokud se jedná o vaši první návštěvu) nebo z toho, že nemáte žádný doprovod a nevíte co a jak.

Já osobně jsem až ted našla fitko, co mi plně vyhovuje. Cvičím kdykoliv je čas, nejraději vyrazím o víkendech kolem 6-7 hodiny ráno, strávím tam 3 hodky a jdu domů plná energie a celý den mám před sebou.


 Pokusím se napsat něco jako malý průvodce pro všechny, které fitko láká a potřebují v sobě najít odvahu.

 Klady: 
  • Doma nejste schopna cíleně zapojit potřebné svalstvo, tak jako na speciálních strojích, vyrobených přesně pro určitě části těla.
  • Málokdo se donutí opravdu cvičit v kuse bez přestávek, odbíhání k televizi, nakouknutí do ledničky nebo "krátkému" posezení u internetu, ve fitku Vás nic takového nerozptyluje.
  • Hlasitá hudba burcující náš organismus i ve chvílích, kdy nám teče pot z čela a proklínáme všechno a všechny okolo.
  • Rozšířené spektrum pohybů na které byste sama od sebe doma nepřišla, v tom nejlepším případě trenérka, která je ochotná a bez problému Vám poradí.
  • Možnost vypadnout z domu z aktivitou. Pro ty moc energické, můžete jít jak do tak i z fitcentra pěšky a načerpat tak energii na čestvém vzduchu.
  • Pokud jdete ráno, ledová sprcha po fitku Vás probudí a před sebou máte celý den.

Zápory:
  • Pokud ve městě nemáte tu možnost navštěvovat ryze ženskou posilovnu, můžete mít obavy z nepříjemného pokukování dvoumetrových nabušenců plných svalů, jak sedí před zrcadlem a za každým zvednutí tunové činky vzdychnou, jako Azarenková při tenise.
  • Ne každému je příjemné cvičit před davem ostatních fit-nadšenců. V tom případě doporučuju, vyhledat spíš menší a soukromější centrum.
  • Není to nejlevnější, slevové akce jsou sice velmi často ale i tak to výjde dráž, než si doma odtáhnout nábytek a cvičit podle videa.

Co si vzít sebou ?


1. Kvalitní obuv - to nepodceňujte, obuv musí být pevná, určení pro sportovní aktivity a především pohodlná.
2 Kalhoty - jakékoliv ve kterých se cítíte dobře, nejlépe úzké. Krátké kalhoty tpu třičtvrťáků jsou vhodné především na běhání, při kterém uvítáte, když Vám u kotníků nebudou plandat nohavice. Vybírejte si příjemné a savé materiály.
3 Sportovní tričko/tílko/top - soustředtě se opět na materiál, vyhývejte se silonovým kusům. V oblečení se musíte cítit pohodlně a je jedno, že nebudete vypadat podle posledních trendů.
4 Ponožky
5 Ručník - vemte si dva, jeden menší na cvičení a druhý do sprchy po cvičení.
6 Sprchový gel - do sprchy po cvičení
7 Hudbu do uší -  v každém fitku sice hraje jejich hudba, ale vlastní pecky jsou vlastní pecky
8 Pití - nejlépe neperlivé, určitě Vám nebude stačit malé pitíčko, chce to pořádnou flašku, ideálně 2 litrovou.
9 Peníze na vstup - pokud nemáte pernamentku
10 Osvěžující sprej na tvář - to není nutností, ale spíš příjemná záležitost po cestě domů ze cvičení
11 Deodorant.
12 Gumička do vlasů - není příjemé, když se potíte a prameny vlasů se vám lepí na čelo, vemte si gumičku nebo klidně látkovou čelenku.


(určitě tu nenajdete všechny posilovny, ale aspoň nějaké jo)


Já chodím do fitka pro ženy v Ostravě Porubě, je to zatím nejlepší posilovna, kterou jsem naštívila, jsem fakt moc spokojená. Koupila jsem si pernamentku s členstvím na 2 roky, vstup mám neomezený.

(fotky zkopírované z webových stránek této posilovny)

Jak tako návštěva probíhá?
Příjdete a jdete k pokladně/recepci nebo jak to jen nazvat, zaplatíte si vstup a důležité věci jako peněženka, klíče a mobil si odložíte do malých bezpečnostních schránek a klíč od této schránky si vezmete sebou. Od slečny dostanete klíče od šatní skřínky. Jedete do šatny, věci si odložíte a převlečete se. Vezmete si sebou pití, hudbu a ten menší ze dvou růčníků.

Přicházíte do tělocvičny a můžete začít cvičit libovolně, jak chcete (jak správně cvičit, na to se zaměřím třeba zse v dalším článku) v případě, že jste nováčkem, poproste jednu z trenérek o provedení celým sálem a radami, jak se na kterém přístroji trénuje.

Po tréninku si vemte své věci, odeberte se do sprch osprchujte, převlečte, vraťte klíčky a ze schránky si vemte své věci. Řekněte na shledanou a můžete jít domů se spálenými kaloriemi a dobrým pocitem.


Rady: 
1) Nikdy se nemalujte, stejně to z Vás ihned steče.
2) Nezapomínejte pravidelně pít.
3) Nikdy nepřeceňujte své síly.
4) Z posilovny neodcházejte dokud se důkladně nepotáhnete.
5) Nebojte se zeptat.
6) Nechodte nutně přesně dané dny, ale choďte tehdy když máte chut a náladu.

Navštěvujete posilovnu?
Jak často cvičíte a jaký sport nejvíce preferujete? :-)

12 komentářů:

  1. fajn článek,ale cvičit mě to asi nedonutí :D

    OdpovědětVymazat
  2. jak často chodíš? chodíš na VacuShape? Zajímalo by mě, jestli to pomáhá :O

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chodím co nejčastěji to jde, teda poslední dobou, dířv jsem cvičila doma. VacuShape funguje, ale na mě je to málo hyperenergické :D Ale určitě pomáhá :)

      Vymazat
  3. :D Dobře, jednou to podstoupím, za zkoušku to stojí a uvidím jestli budu sdílet stejný názor :D :) Máš všechen můj obdiv! Tvoje články jsou super a uplně mě motivovaly!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem strašně moc ráda :) Zkus snad budeš spokojená :)

      Vymazat
  4. Skvělý článek! Já jsem tedy lenoch od přírody, takže necvičím...občas si doma zašlapu na rotopedu, ale jinak nic. Kdysi jsem nějaké snahy měla-včetně fitka, ale nějak mě to neoslovilo:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se mi kolikrát nechce a ležím jak mrtvý lenochod :D Nejlepší by bylo, kdyby existoval stroj, který by cvičil za nás :D

      Vymazat
  5. upřímně Tě obdivuju a Tvůj blog miluju :) nikde mě nebaví číst články tak jako u Tebe :)
    Moc jsi mě inspirovala.. hned jsem se šla podívat na webové stránky jednoho fitcentra, kde jsou programy, které muži většinou nenavštěvují, např. jumping, fitbox, H.E.A.T. program a vibrační plošiny.
    Až budu mít penízky, rozhodně si koupím pernamentku.
    DĚKUJI ZA SKVĚLÝ ČLÁNEK, INSPIRACI A MOTIVACI :)
    Jsi úžasná ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A úplně jsem Ti zapomněla napsat, že jsem Tě nominovala na Versatile Blogger Award.

      Vymazat
    2. Doufám, že tě to bude bavit, já se k H.E.A.T ještě popravdě nedostala, tak pak hnedka piš jaké to je :)) Děkuju za nádherný komentář, jsem hrozně ráda, že to nepíšu jen tak pro správce blogspotu ty své články, jsi moc hodná :) A také děkuju za tu nominaci, po měsíci a půl s blogem je to pro mě něco úžasnýho, moc si toho vážím :)

      Vymazat
    3. Doufám, že tě to bude bavit, já se k H.E.A.T ještě popravdě nedostala, tak pak hnedka piš jaké to je :)) Děkuju za nádherný komentář, jsem hrozně ráda, že to nepíšu jen tak pro správce blogspotu ty své články, jsi moc hodná :) A také děkuju za tu nominaci, po měsíci a půl s blogem je to pro mě něco úžasnýho, moc si toho vážím :)

      Vymazat
    4. Doufám, že tě to bude bavit, já se k H.E.A.T ještě popravdě nedostala, tak pak hnedka piš jaké to je :)) Děkuju za nádherný komentář, jsem hrozně ráda, že to nepíšu jen tak pro správce blogspotu ty své články, jsi moc hodná :) A také děkuju za tu nominaci, po měsíci a půl s blogem je to pro mě něco úžasnýho, moc si toho vážím :)

      Vymazat

Děkuju mnohokrát za Tvůj komentář :)